Türkiye’de iklim krizi ve insan kaynaklı nedenlerle çıkan orman yangınları yeşil alanları yok etmeyi sürdürüyor. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın verilerine göre, 2025 yılında en fazla ormanlık alanın zarar gördüğü iller arasında İzmir, Bilecik’in ardından ikinci sırada yer aldı. Kentte yanan orman alanı bir önceki yıla göre iki kattan fazla arttı.

Konak’ta dayanışma için yeni merkez: 1. Kadriye Mahallesi’ne yeni taziye evi
Konak’ta dayanışma için yeni merkez: 1. Kadriye Mahallesi’ne yeni taziye evi
İçeriği Görüntüle

İzmir’de 10 bin 640 hektar orman küle döndü

Tarım ve Orman Bakanlığı’nın yayımladığı son bültene göre, 2025 yılında Türkiye genelinde 3 bin 224 orman yangını meydana geldi. Yangınlarda toplam 81 bin 473 hektarlık ormanlık alan zarar gördü.

İzmir’de ise yıl boyunca 145 orman yangını yaşanırken, 10 bin 640 hektarlık ormanlık alan küle döndü. Böylece kentteki orman varlığının yaklaşık yüzde 2,2’si yangınlardan etkilendi.

Bilecik’in ardından ikinci sırada

Verilere göre İzmir, Bilecik’ten sonra en fazla ormanlık alanın yandığı ikinci il oldu. Yangın sayısında düşüş yaşanmasına rağmen, yanan alanın büyüklüğü dikkat çekti.

Bir yılda büyük artış

İzmir’de 2024 yılında 196 orman yangını meydana gelirken, bu yangınlarda 4 bin 378 hektarlık alan zarar görmüştü.

Son yıllardaki yanan orman alanı ise şu şekilde kayıtlara geçti:

* 2025: 10 bin 640 hektar
* 2024: 4 bin 378 hektar
* 2023: 2 bin 228 hektar
* 2022: 720 hektar
* 2021: 672 hektar
* 2020: 2 bin 329 hektar

Muhabir: Gamze ESKİKÖY