Denizli’nin Sarayköy ilçesinde 9 kişinin yaşamını yitirdiği otobüs kazasında vücudunun yaklaşık yüzde 30’u yanan üniversite öğrencisi Erenay Ünal, entübe halde getirildiği İzmir Şehir Hastanesinde 22 gün süren tedavinin ardından sağlığına kavuştu. Erenay, taburcu edilmeden önce sağlık çalışanlarının hazırladığı sürprizle 18. yaş gününü kutladı.
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü birinci sınıf öğrencisi Ünal’ın Antalya’ya gitmek üzere bindiği yolcu otobüsü, 31 Mayıs’ta bariyerlere çarptıktan sonra alev aldı. Kazada 9 kişi hayatını kaybetti, Erenay Ünal’ın da aralarında bulunduğu 32 kişi yaralandı.
ALEVLERİN ARASINDAN KIRIK CAMDAN ÇIKTI
Otobüsün ön bölümündeki 3 numaralı koltukta yolculuk yapan Erenay, aracın kısa sürede dumanla dolduğunu ve kapıların açılamaması üzerine yolcuların camlara yöneldiğini anlattı. Yangın büyüyünce orta kapının merdivenlerine sığınan genç öğrenci, bulduğu kırık camdan kendisini dışarı atarak kurtuldu.
Erenay, kaza öncesinde şoförün birkaç kez aracı durdurarak kontrol yaptığını belirtti. Otobüsün düz yolda ilerlerken bariyerlere çıktığını, sürüklendikten sonra yangının başladığını söyleyen Ünal, içeride yaşanan panik sırasında cam kırma çekici bulamadığını ifade etti.
VÜCUDUNUN ÜÇTE BİRİNDE AĞIR YANIK OLUŞTU
Kazada Erenay’ın vücudunun yaklaşık üçte birinde ikinci ve üçüncü derece yanık oluştu. Yangın sırasında soluduğu duman nedeniyle nefes borusu ile akciğerlerinde de hasar meydana geldi.
İlk müdahalesi Pamukkale Üniversitesinde yapılan genç öğrenci, bilinci kapalı ve entübe halde İzmir Şehir Hastanesi Yanık Merkezine sevk edildi. Erenay, yoğun bakımda başlayan tedavisinin beşinci gününde gözlerini açtı.
AKCİĞERİNDEKİ İS VE KURUMLAR TEMİZLENDİ
Erenay’ın tedavisini yürüten Prof. Dr. Akgün Oral, hastanın nefes borusu ve akciğerlerinde biriken is ile kurumların kameralı sistem kullanılarak temizlendiğini söyledi. Solunum yollarındaki tedavinin ardından uyandırılan Erenay’ın yanık bakım süreci de yoğun şekilde sürdürüldü.
Oral, ağır durumda teslim aldıkları hastayı yürüyerek evine gönderebilmenin sağlık çalışanları açısından büyük mutluluk olduğunu belirtti. Tedavinin başarıyla tamamlanmasının ardından Erenay’ın taburculuk işlemleri başlatıldı.
18. YAŞINI HASTANEDE PASTA KESEREK KUTLADI
Sağlık çalışanları, taburcu olmaya hazırlanan Erenay Ünal için hastanede doğum günü sürprizi yaptı. Prof. Dr. Akgün Oral ve Yanık Merkezi çalışanları, Erenay’ın 18. yaşını pasta keserek kutladı.
Erenay, sedyeyle ambulansa bindirildiği anı hatırladığını ancak gözlerini açtığında üzerinden 5 gün geçtiğini öğrendiğini söyledi. “18. yaşımı bu şekilde kutlayacağımı hiç düşünmezdim” diyen Ünal, yeniden nefes alabilmenin ve yemek yiyebilmenin değerini yaşadığı süreçte daha iyi anladığını ifade etti.
“ERENAY O GÜN YENİDEN DOĞDU”
Anne Sema Ünal, oğlunun İzmir’e bilinci kapalı getirildiğini ve sağlık ekibinin her gün kendilerine umut veren haberler verdiğini anlattı. Entübe tedavisinin beşinci gününde sona erdiğini belirten anne Ünal, “Erenay o gün yeniden doğdu” dedi.
Sağlığına kavuşarak hastaneden ayrılan Erenay Ünal, fiziksel tedavi sürecini geride bırakmasına rağmen kazanın psikolojik etkisinin sürdüğünü söyledi. Genç öğrencinin kontrollerinin belirlenen takvim doğrultusunda devam etmesi bekleniyor.
```




