İzmir’in banliyö ulaşım ağı İZBAN’da kapıların açılma sistemi 1 Temmuz 2026’dan itibaren değişecek. Tren kapıları her istasyonda otomatik olarak açılmayacak, yolcular inmek veya binmek istedikleri kapıdaki yeşil ışıklı butona dokunacak.
Pandemi döneminde temas ve bulaş riskini azaltmak amacıyla geçici olarak durdurulan dokunmatik kapı sistemi, yaklaşık altı yılın ardından yeniden devreye alınacak. İZBAN, uygulamayla yaz aylarında vagonlardaki serin havanın korunmasını ve klima kaynaklı enerji tüketiminin azaltılmasını hedefliyor.
YEŞİL IŞIK YANDIĞINDA BUTONA BASILACAK
Tren istasyona yaklaşırken kapılardaki butonlarda kırmızı ışık yanacak. Kırmızı ışık, kapının henüz açılmaya uygun olmadığını gösterecek.
Trenin durması ve güvenli biniş ile iniş koşullarının oluşmasının ardından buton yeşil renge dönecek. Yolcular, yeşil ışık yandığında butona dokunarak kapıyı açabilecek.
UYGULAMA 1 TEMMUZ’DA TÜM TRENLERDE BAŞLAYACAK
Dokunmatik kapı uygulaması 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren tüm İZBAN trenlerinde geçerli olacak. Yolcuların yeni sisteme uyum sağlaması için istasyonlarda ve trenlerin içinde bilgilendirme anonsları yapılacak.
İZBAN, uygulamanın enerji tasarrufuna katkı sağlamasının yanı sıra klima sistemlerinin daha verimli çalışmasına ve ulaşım kaynaklı karbon salımının azaltılmasına destek olacağını bildirdi.