Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Pendik Toplu Açılış Töreni'nde gündeme dair açıklamalar yaptı. Kemal Kılıçdaroğlu'na seccade tepkisinde bulunan Erdoğan 'Kıbleyi bilmeyenler tabi ki seccadeye ayakkabıyla basar. Bunlara asıl kıblenin neresi olduğunu 14 Mayıs'ta siz bildireceksiniz' açıklaması yaptı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuşmasından öne çıkanlar:

Sizlerin vasıtasıyla buradan tüm Pendik'e tüm dostlarımıza sevgilerimi, saygılarımı gönderiyorum. Başı rahmet, sonu ebedi azaptan kurtuluş olan mübarek Ramazan-ı şerifinizi kutluyorum.

Şu anda enkazları kaldırıyoruz. En yakın zamanda da konutları bitirerek hak edenlere teslim etmenin gayreti içerisinde olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Afetle mücadele eden vatandaşlarımızla birlikte, Filistinli kardeşlerimize de dua ediyoruz. Bir damla suya, kuru ekmeğe muhtaç bir şekilde Ramazan'ı geçerin Yemenli kardeşlerimize dua ediyoruz.

SECCADE TEPKİSİ

Kıbleyi bilmeyenler tabi ki seccadeye ayakkabıyla basar. Bunlara asıl kıblenin neresi olduğunu 14 Mayıs'ta siz bildireceksiniz.

Bizim derdimiz var derdimiz. Biz dertliyiz. Fakat istismarla bu yollarda dolaşanlar, istismarla sağa sola savrulanlar bilmezler ki 14 Mayıs'ta gereken dersi benim milletim onlara verecektir. Balkanlar'dan Kafkas'lara kalbi bizimle çarpan gönül dostlarımıza dua ediyoruz.

Biz tüm ilçeleriyle İstanbul'u başka seviyoruz. Pendik bize sahip çıkan, bizi daima bağrına basan bir ilçemiz. Pendik aynı zamanda milli iradenin kalesi olan da bir ilçemiz. Şu an toplandığımız meydanın bizim için çok ayrı bir anlamı ve önemi var. Diyorum ya "Ah şu meydanların bir dili olsa da konuşsa" İşte bu meydan mücadelemizin de muhabbetimizin de bizzat şahidi olan bir meydan.

Sordum emniyete, "Bugünkü bu törende katılım ne?" Aldığım cevap şu; "50 bin" "Yürüyoruz, yürücek bu millet arkadan" diyorlar.

Amacımız mahalle sakinlerine selam vermek, kucaklaşmaktı. Fakat ziyaretimiz ilçedeki diğer vatandaşların da yoğun ilgisiyle bir anda kıraathanenin önü miting alanına döndü. O gün kardeşlerimizin gösterdiği sevgiyi hiçbir zaman unutmadık. Bakımsızlığın, hizmetsizliğin pençesinde kıvranan o eski Pendik'i de asla unutamadım. İstanbul'u ve Pendik'i bir daha eski günlerine döndürmemek için canla başla çalıştık. Yaptığımız yatırımlarla ilçemizin çevresini değiştirdik. O gün kaderine terk edilmiş mahallelerimiz, bugün kültürel ve sosyal imkanlarıyla göz dolduruyor. Bugün değişik bir Pendik var.

4 MİLYAR TL'LİK YATIRIM

Bugün de hizmet ve eser siyasetimize yeni halkalar ekliyoruz. Pendik, yeni nesil yaşam merkezinden gençlik kamplarına, kentsel dönüşüm projelerinden spor tesislerine, çarşılara, konaklara pazarlara kadar toplam 168 ayrı yatırımı resmen bugün sizlerin hizmetine sunuyoruz. Açılışını yaptığımız güncel rakamla bu yatırımların bedeli 4 milyar TL. Bu eserlerin Pendik'e hayırlı olmasını diliyorum.

KENTSEL DÖNÜŞÜM MÜJDESİ

Orta ve Dumlupınar mahalleleri kentsel dönüşüm projesini hayata geçiriyoruz. Bu kapsamda 1116 hak sahibi vatandaşla anlaştık, rızasını aldık. Projemizin ihalesini önümüzdeki hafta yapacağız. 6 Şubat'tan beri Pendik Belediyemiz deprem bölgesinde hizmet verdi. Belediyemiz 200 tırdan fazla yardım malzemesini bölgeye sevk etti.

Harap olanın, hasar görenin çökenin yerine çok daha iyisini yapıyoruz. Yaralarımızı süratle sarıyoruz. Bu zor günleri de atlatacak 85 milyon hedeflerimize ilerlemeyi sürdüreceğiz. Büyükşehir Belediye Başkanı, Başbakan, Cumhurbaşkanı olarak on yıllardır sizlere hizmet ediyoruz.